
SAFETY:
Veiligheid gaat boven alles:
De gebruikte systemen zijn volgens de IDCA richtlijnen gebouwd en voorzien van een exploitantnummer.
Om de veiligheid te waarborgen gebruikt de Crew verschillende checklisten.
Een Observer zal tijdens elke vlucht het luchtruim nauwlettend in de gaten houden en de Pilot in Command van de nodige vluchtinformatie voorzien!
Bij eventuele calamiteiten/externe verstoringen zal de Observer de nodige actie ondernemen.
Iedere RPAS is volgens een onderhoud programma onderhouden. Deze worden geregistreerd en bijgehouden in logboeken.
De Pilot in Command (drone operator) beschikt over een geldige Pilot Licence RPA-L / A1 / A2 / A3.
De Crew maakt voldoende vlieg- en trainingsuren om een operatie veilig uit te kunnen voeren.
Vluchten worden uitgevoerd volgens de lokaal geldende regels.
Verzekering:
Mocht er onverhoopt toch nog iets mis gaan en er schade aan derden zou ontstaan:
SchutzDrone heeft een aansprakelijkheidsverzekering met een dekking tot 1 miljoen euro.
Bij een groter risico kan een hogere dekking tegen een meerprijs worden mee verzekerd.
Indien er voor een opdracht een door opdrachtgever geleverde payload ingezet dient te worden zal deze aanvullend moeten worden verzekerd.